Voortgang nieuwbouw

November 2022

Zoals u wellicht al heeft gezien gaat de bouw ontzettend snel. Het is voor u leuk om te weten dat we in januari 2023 het contract zullen tekenen met EEspeel. Zij zullen het schoolplein voor ons gaan realiseren. Een ontwerp waar we al een lange tijd mee bezig zijn, wordt eindelijk realiteit.

Oktober 2022

Gisteren hebben wij met het team naar het nieuwe schoolgebouw aan de Jacob de Graefflaan gekeken. De muren staan er, op de eerste verdieping zit het plafond er al in, de tegels in de wc’s en douches zijn geplaatst en het
eerste voorbeeldmuurtje is geverfd. Kortom, wat is er veel te zien!

September 2022

Vanmorgen was het derde gebruikersoverleg. Tijdens dit overleg hebben we
onder andere gesproken over het schoolplein, de verdeling van de ruimtes en de vergunningen. We hebben te horen gekregen dat de vergunning voor de BSO en de vergunning voor de KISS & RIDE zone is afgegeven.

Juni 2022

Deze maand heeft de directie de tweede gebruikersoverleg gehad met
2Samen en medewerkers van DHS. Tijdens deze bijeenkomst hebben wij te horen gekregen dat tot nu toe alles volgens planning verloopt.
Tevens hebben twee verschillende partijen een presentatie gegeven over het schoolplein. We hebben een partij gekozen waar we mee verder gaan.
Zoals u misschien al heeft gezien verandert er per week veel aan de
buitenkant van het gebouw en krijgt onze nieuwe school steeds meer vorm.

April 2022

Zoals u misschien al gezien heeft worden de contouren van het gebouw steeds duidelijker. De fundering is gereed en ook de begane grond vloer is
dichtgelegd met betonnen kanaalplaten. Dat betekent dat we weer uit de
grond zijn. De komende tijd wordt de staalconstructie monteren en de
kalkzandsteen draagmuren plaatsen. Hierdoor wordt de vorm van het gebouw al goed zichtbaar.

Als alle dragende constructie onderdelen geplaatst zijn gaan we de
kanaalplaten van de verdiepingsvloer leggen. Tegelijk zal ook de
gevelsteiger gebouwd gaan worden.

Maart 2022

Wat was het vandaag een feestelijke dag! Zoals u weet zitten de palen in de grond en dat hebben we vandaag gevierd. In de ochtend hebben we koffie gedronken met de ouders van de Gaffelstraat en daarna hebben we het nieuwe schoollied gezongen en geproost met de kinderen. Wat was het gezellig!

Februari 2022

De sloop van de panden aan de Jacob de Graefflaan is deze week afgerond en zal de grondsanering starten. De aannemer verwacht dat – in de week van 07 februari – de eerste paal de grond in gaat

Januari 2022

Na de sloop van het gehele schoolgebouw, is de aannemer nu begonnen met het verwijderen van de betonnen ondervloeren.

December 2021

De aannemer is nog druk bezig met de sloop van het schoolgebouw en de afvoer van sloopmaterialen. Naar verwachting zal hij in januari 2022 klaar zijn.